LifestyleModa

Jakie gumy do ćwiczeń wybrać?

Jakie gumy do ćwiczeń wybrać?

Spora część osób chcących ćwiczyć aktywnie, zastanawia się, jakie gumy do cwiczen wybrać. Tego typu akcesoria świetnie nadają się nie tylko do rozgrzewki, ale także do ćwiczeń siłowych, które ujędrniają ciało i skutecznie wzmacniają dolne partie ciała. Należy pamiętać, że niewielki rozmiar gum pozwoli wygodnie trenować w domu. Warto dowiedzieć się, jak ćwiczyć z gumami i które ćwiczenia najlepiej wykonywać.

Guma do ćwiczeń dlaczego warto z niej korzystać?

Trzeba przyznać, że trening z wykorzystaniem taśm oporowych, czyli gum gimnastycznych poprawi mobilność naszych stawów. Ponadto gumy do ćwiczeń potrafią wzmocnić nie tylko duże partie mięśniowe, ale również core naszego ciała, czyli mięśnie posturalne. Dla sporej liczby profesjonalnych sportowców ćwiczenia z takimi gumami wykonywane są w ramach rozgrzewki przed treningiem zasadniczym bądź do szybszego powrotu do zdrowia po przebytych kontuzjach ciała. Warto podkreślić, że zajęcia z gumą fitness nie będą należały do trudniejszych i oferują stałe napięcie dla naszych mięśni. Dzięki temu gumy do ćwiczeń świetnie sprawdzą się dla kobiet, które marzą o jędrnym ciele, mocnych nogach, a także twardym brzuchu.

Gumy fitness

Na rynku kupić można wiele rodzajów gum do ćwiczeń. Nie istnieje uniwersalna guma, która nadaje się zarówno do treningu siłowego, crossfitu, jak i fitnessu. Jest tak dlatego, ponieważ konstrukcja akcesoriów jest nieco inna różne rozwiązania charakteryzować się będą trochę inną długością oraz naciągiem.

Jak zacząć trenować z gumą oporową?

Jeżeli chcemy przystąpić do treningu z gumami oporowymi to najlepiej będzie kupić matę do fitness. Dzięki niej uzyskamy bardzo solidne podparcie w czasie naciągania taśmy, a ponadto poprawimy komfort ćwiczeń w przypadku leżenia na brzuchu bądź plecach. Warto podkreślić, że gumy do ćwiczeń pośladków, nóg oraz brzucha będą odporne na rozerwanie, co oznacza w skrócie, że praktycznie całkowicie możemy się skupić na poprawnej technice ruchu ciała. Tego typu trening najlepiej będzie poprzedzić krótką, solidną rozgrzewką. Dobrym wyborem będzie 5-minutowy bieg w miejscu w połączeniu z krążeniami wszystkich stawów. Bardzo popularnym ćwiczeniem z wykorzystaniem gumy do ćwiczeń jest ,,monster walk”. Jest szczególnie uwielbiane przez kobiety, które stawiają na szybkim wysmukleniu pośladków, a także nóg. Tego typu trening zaczynamy od założenia małego bandu na wysokości kostek. Nasze stopy należy ustawić na szerokość barków, najlepiej równolegle do siebie. Po wyprostowaniu pleców oraz napięciu brzucha i pośladków należy stanąć w lekkim przysiadzie. Kolejny musimy zachować odpowiednie napięcie gumy do fitness i wykonywać naprzemiennie krok odstawano-dostawny.

Czym zastąpić gumę do ćwiczeń?

Ciężko zastąpić gumę do ćwiczeń. Można użyć do tego paska do spodni, sznurka bądź ręcznika kąpielowego. Dobrym alternatywą są tzw. taśmy do ćwiczeń, czyli TRX-y. Trzeba zwrócić uwagę na fakt, że najlepsze będą klasyczne gumy do ćwiczeń, które pomogą w rozciąganiu mięśni pod koniec ćwiczeń.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.